به معنی دیگر، سئو، سایت
شما را در مقایسه با رقبا و سایت های دیگر برای موتورهای جستجو جذاب تر می کند.
وقتی که موتورهای جستجو عناوین کلیدی مرتبط با محصول یا خدمات شما را جستجو میکنند،
وب سایت یا محصولات شما برای کاربران ظاهر می شود.
تولید محتوا
تولید محتوا دقیقاً آن
چیزی است که در رسانه های اجتماعی مثل تلویزیون و رادیو و دنیای سایت و فناوری می
بینید. کلیپ هایی که در تلویزیون و رادیو خود تماشا می کنید یا کتاب های دیجیتالی و
پادکست هایی که استفاده می کنید همگی نوعی تولید محتوا محسوب می شوند.
تبلیغات گوگل ادز
تبلیغات گوگل یا گوگل ادز
(Google Ads) به پنل تبلیغاتی برند گوگل گفته میشه؛ با تبلیغات در گوگل ادز
(Google Ads) میتونین ظرف مدت کوتاهی در صفحه اول نتایجِ جستوجو گوگل بدرخشین.
باور های اشتباه راجب سئو
سئو یک فرآیند موقت با خط
پایان است.
سئو یک فرایندی است که باید با برنامه و استراتژی آن
را جلو برد و این فرایند نیازمند دانشی تخصصی است و در
دراز مدت به نتایج قابل قبول خواهد رسید. همچنین این
فرایند باید مکررا تکرار شود تا از اعتبار سایت در
کانال های ارتباطی مانند گوگل کم نشود .
سئو سریع است و به شما
نتایج فوری می دهد.
سئو
یک فرایندی طولانی مدت است و در دراز مدت میتوان به نتایج مثبت
رسید . شرکت دیجیتال مارکتینگ پژواک در این فرایند دراز مدت
شما را تا رسیدن به نتایج اول گوگل همراهی میکند
سئو روشی برای قرار دادن
کلاه بر روی موتورهای جستجو است.
موتور
های جستوجو مانند گوگل راه ها و مراحلی برای وب سایت های قرار
داده اند که با انجام دادن آن ها میتواند به رتبه های برتر
موتور های جستوجوگر رسید .
این یک فرآیند آسان است و
هر کسی که این کار را انجام دهد برنده است.
بعضی
آژانس دیجیتال مارکتینگ که روی بحث سئو فعالیت میکنند از یک
عبارت برای جلب توجه کارفرمایان بیشتر استفاده می کنند: “بهینه
سازی موتور جستجو تضمین شده”. اما توجه داشته باشید که این
گفته کاملا غیر منطقی و تا حدودی تقلبی است. به همین دلیل است
که می گوییم هیچ تضمینی در سئو وجود ندارد. هیچ متخصص سئویی
قرار نیست به شما بگوید که تضمین میکنید تا دو هفته دیگر
شماره یک شوید و برای همیشه آنجا بمانید. ما در آزانس دیجیتال
مارکتینگ پژواک به دو علت مهم هرگز به مشتریان خود تضمین مطلق
ارائه نمی کنیم:
زیرا موتور های جستوجو به روز رسانی الگوریتم خود ادامه می
دهد.
رقبای شما همیشه در تلاش هستند تا رتبه یک موتور های جستوجو
مانند گوگل را کسب کنند .
بهینه سازی برای سایت های
جستجو جایی است که می توانید از طریق روش های فریبکارانه و
غیراخلاقی به آنجا برسید.
برعکس
عقاید بعضی از مردم که فکر میکنند از طریق راه های اشتباه (در
حوزه سئو به آن سئو کلاه سیاه گفته میشود ) میتوان به رتبه های
برتر گوگل خواهد رسید گوگل و موتورهای جستوجو گر دیگر با تحلیل
وب سایت شما به این نتیجه خواهند رسید که آیا روی سایت شما
سئوتخصصی صورت گرفته و یا از راه های کلاه بردارانه روی وب
سایت خود کار میکنید .
مراحل سئو در چاپ و تبلیغات پژواک
1- تحلیل کلمات کلیدی
معنا تولید محتوا در
بحث سئو دقیقاً آن چیزی است که در شبکه های اجتماعی و دنیای طراحی سایت می
بینید. ویدئوهایی که در تلویزیون خود مشاهده می کنید یا کتاب های دیجیتالی و
پادکست هایی و همه فایل های رسانه ای که استفاده می کنید همگی نوعی تولید محتوا
در دنیای مجازی محسوب می شوند.
2- بررسی سایت از نظر سئو تکنیکال
تحلیل موقعیت فعلی
سایت برپایه متا تگ ها، دامین اتوریتی،نسبت متن به کد، پیج اتوریتی، وضعیت
لینکسازیهای خارجی و داخلی ، سرعت بارگذاری سایت، امنیت و... در این مرحله
انجام میشود تا اطمینان حاصل کنیم که سایت شما از نظر تکنیکال کاملاً بهینه
است.
3- آنالیز رقبای سایت
تحلیل کلمات و عبارات
کلیدی با بررسی دقیق کلمات و عباراتی که شما میخواهید در آن رتبه بگیرید و
امتیاز سایت شما در گوگل بهبود بخشد انجام میشود. تحلیل میزان سختی
کلمات،جایگاه فعلی کلمات، جایگاه فعلی وب سایت، تعیین استراتژی و اعلام مدت
زمان لازم برای سئو سایت شما در اینجا اتفاق میافتد.
4- بهینهسازی داخلی سایت
قبل از اینکه سئو
داخلی سایت شما شروع شود باید ساختار سایت و تمام قسمت های وب سایت مورد بررسی
و تحلیل تخصصی قرار گرفته باشد. سئو داخلی وب سایت کاری میکند تا رباتهای
گوگل درک بهتری از سایت شما داشته باشند و دسترسی به صفحات مختلف سادهتر شود.
5- لینکسازی خارجی
در این وهله کلمات
کلیدی مورد نیاز شما مطابق یک استراتژی مناسب در سایتهای مشابه یا شبکه های
اجتماعی قرار داده میشود. تا از این منابع لینک بگیرید و ترافیک سایت را بالا
ببرید. یکی از مؤثرترین روشهای لینکسازی خارجی، انتشار رپورتاژ است.
6- مانیتورینگ مداوم سایت
پس از به ثمر رسیدن
سئو سایت، نوبت به ارزیابی آن میرسد. این ارزیابی به صورت ماهانه و به منظور
بررسی میزان پیشرفت سئو وب سایت شما انجام میشود. ارزیابی مرتب سایت از نظر
سئو یکی از مهمترین گامهایی است که برای سئو موفق باید برداشت.
انواع سئو به زبان ساده
سئو تکنیکال
همانگونه که از نامش
پیداست، سئو تکنیکال آن قسمتی از سئو سایت است که به مسائل فنی مربوط میشود؛
اینکه کدهای سایت استاندارد باشند، طراحی گرافیکی سایت درست و اصولی باشد،
رابط کاربری سایت به درستی طراحی شده باشد، سرعت سایت زیاد باشد، سایت در تمام
دستگاهها به درستی نمایش داده شود یا به اصلاح ریسپانسیو باشد و ...
برنامهنویسان یا Web Developerها با نظارت دائمی بر مسائل تکنیکی کاری
میکنند تا سایت شما همواره در دسترس و ایمن باشد.
سئو داخلی
سئو داخلی آن بخشی از
سئو سایت است که به بهینهسازی سایت از نظر محتوای داخل آن مربوط میشود.
استخراج کلمات کلیدی و تنظیم تقویم محتوایی، تدوین استراتژی محتوایی دقیق،
تولید محتوای باکیفیت و سئوفرندلی، لینکسازی داخلی استاندراد و هدفمند،
بهینهسازی تصاویر، قرار دادن مطالب در دستهبندیهای منظم و اصولی با استفاده
از تگها و موارد بیشماری از این دست که به درون سایت مربوط میشود، در حیطۀ
کاری متخصصان سئو داخلی است.
سئو خارجی
وقتی سایت شما از نظر
تکنیکی استاندارد باشد، محتوای خوبی هم در آن بارگذاری کرده باشید و خیالتان
راحت باشد که همهچیز درون سایت در بهترین حالت خود قرار دارد، وقت آن میرسد
تا اقداماتی را در بیرون از سایت انجام دهید تا آن را بهتر و بیشتر به کاربران
و گوگل معرفی کنید. تولید رپورتاژآگهی و انتشار آن در سایتهای پربازدید،
لینکسازی خارجی، مدیریت شبکههای اجتماعی، کامنت مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ و
... توسط کارشناس سئو خارجی سایت انجام میشود.